CIK - JAROSŁAW GUMKOWSKI

ARTYKUŁY

Statystyki strony

Statystyki strony

Bez względu jak dużą firmę posiadamy - stworzenie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Daje nam możliwość dotarcia do lokalnych Klientów, zaprezentowanie oferty oraz świadczonych usług, pozyskania danych teleadresowych przez odwiedzających, jak również w pewnym stopniu świadczy o wiarygodności. 

Niestety samo stworzenie strony internetowej jest jak otwarcie drzwi do naszej działalności, w której nie ma pracowników. Nie wiemy co będzie się działo po wejściu Klientów, ile towaru wyniosą, ile zniszczą i czy ktokolwiek danego dnia odwiedzi naszą firmę.

Dlatego niezmiernie istotne jest monitowanie ruchu na naszych stronach internetowych. Sprawdzanie współczynnika odrzuceń, który świadczy o tym, czy dany użytkownik po wejściu na naszą stronę internetową na niej pozostał (został czymś zainteresowany), czy zamknął okno przeglądarki. 

Kolejnym istotnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę jest śledzenie konwersji (celów) jakie zostały założone np. wysłanie formularza, czy dokonanie zakupu.

Często otrzymuje informację, iż Klienci mają duży ruch na stronie ale nie odnotowują sprzedaży. 

Przyczyną takiego zachowania mogą być błędy w kodzie strony czy też samego formularza, optymalizacja strony (zbyt długie ładowanie w szczególności na wolniejszych łączach), jak również brak responsywnej strony internetowej, która na wielu urządzeniach uniemożliwi wyświetlenie poprawnie formularza i tym samym uniemożliwi jego wysłanie. 

Nie dowiemy się tego, jeśli nie będziemy śledzić zachowań naszych Klientów i ruchu na wykonanej stronie internetowej. 

Pomocne mogą się okazać gotowe narzędzia programistyczne tj. GOOGLE ANALYTICS, GOOGLE TAG MANAGER i wiele innych dostępnych na rynku, bądź możemy to zlecić firmię, która odciąży nas i wyręczy z tego obowiązku, dostarczając wszelkie raporty i gotowe rozwiązania zaistniałych problemów. 

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Częstą przyczyną dużego wskaźnika odrzuceń strony jest niestety brak responsywności, czyli brak możliwości poprawnego wyświetlenia strony internetowej na wszystkich urządzeniach. Jeśli Twoja strona nie jest responsywna, rozważ czy nie warto zainwestować w przebudowę strony i dopasowanie jej do poprawnego wyświetlania na wszystkich urządzeniach w tym urządzeniach mobilnych, z których korzysta teraz większość populacji.