Strona internetowa i pozycjonowanie – klucz do sukcesu!

Zobacz co możesz zrobić by poprawić jakość swoich stron internetowych by zwiększyć ich konwersje • Zadbaj o pozycję w wynikach wyszukiwania!

Strona główna » Poradniki » Optymalizacja SEO » Strona internetowa i pozycjonowanie – klucz do sukcesu!

Strona internetowa i pozycjonowanie to klucz do sukcesu!

Skuteczna strona internetowa to strona, w której podjęte są działania SEO (pozycjonowania) mające wpływ na ranking pozycji w wyszukiwarce Google oraz pozwalająca zwiększyć swoje zasięgi w sieci i pozyskiwać nowych kontrahentów.

W tym poradniku postaramy się skupić na najbardziej istotnych czynnikach, które Klienci powinni uwzględnić, tworząc strony internetowe i zwiększając zasięgi swojego biznesu w internecie – czyli pozycjonując swoje strony.

Na co zwrócić uwagę tworząc stronę internetową?

Tworząc stronę internetową, bądź zlecając jej zaprojektowanie firmie specjalizującej się w tworzeniu i projektowaniu stron internetowych, często nie zastanawiamy się do kogo, będziemy ją adresować i jaki będzie jej cel. Większość Klientów to nowe przedsiębiorstwa, które po prostu chcą zaistnieć w internecie – czyli mieć firmową stronę internetową. Samo wykonanie strony internetowej i zamieszczenie jej w wyszukiwarkach – niestety, nie wniesie zbyt wielu korzyści dla firmy, jak również nie pozyska dla niej nowych kontrahentów, a tego spodziewają się nasi Klienci.

Z taką samą dbałością jak przy pierwszym spotkaniu z naszymi Klientami, koniecznie musimy zadbać o pierwsze wrażenia, jak i doznania po wejściu użytkowników internetu na naszą firmową stronę internetową. Strona internetowa musi być przejrzysta, wiarygodna a jednoczesnie szybka i funkcjonalna. Pamiętaj, że liczą się pierwsze sekundy. Dosłownie pierwsze kilka sekund może zadecydować o tym, czy pozyskamy nowych kontrahentów, czy stworzenie strony okaże się wielkim fiaskiem.

„Lekka” strona internetowa – dlaczego pierwsze sekundy są takie ważne?

Ludzie potrafią ocenić kogoś w kilka sekund, tak samo szybko nasi użytkownicy oceniają nasze firmowe strony internetowe. Te kilka sekund może okazać się decydujące dla naszych stron internetowych oraz dalszego działania naszego biznesu w internecie. Na te kilka sekund składa się nie tylko ciekawy design strony internetowej, ale również jej funkcjonalność.

Jeśli jesteśmy już przy sekundach, to warto zwrócić uwagę na to jak szybko wczytuję się Twoja strona internetowa. Na prędkość wczytywania się strony internetowej decydującą rolę odgrywa:

  • optymalizacja obrazów,
  • używanie pamięci podręcznej przeglądarki
  • jak również optymalizacja skryptów CSS/JS.

Z informacji jakich udzieliła firma Google wynika, że opóźnienie we wczytywaniu strony internetowej chociażby o 1 sekundę może znacząco wpłynąć na doznania naszych użytkowników i tym samym ilość konwersji oraz współczynnika odrzuceń.

Jeśli postanowiłeś inwestować w reklamę płatną (linki sponsorowane) w wyszukiwarkach Google jaką jest Google ADS to powinieneś zwrócić uwagę na optymalizację SEO i poprawę wydajności swojej strony internetowej, o której napisaliśmy więcej w tym poradniku: jak zwiększyć prędkość ładowania się strony internetowej?.

Zobacz ile możesz marnować pieniędzy na reklamę swojej strony internetowej przy nieodpowiedniej jej optymalizacji. Straty z reklamy strony internetowej zobrazowaliśmy na poniższej infografice.

Porównanie prędkości do strony która ładuje się 1 sekundę

Wystarczy, że przemnożymy środki wydawane na reklamę przez szacowany %utraty konwersji = suma pieniędzy marnowanych na reklamę naszych stron internetowych.

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach Klienci są niecierpliwi, więc szybkość Twojej witryny ma duży wpływ na współczynniki konwersji i odrzuceń, na który warto zwrócić uwagę, publikując stronę internetową w wyszukiwarkach internetowych.

Jeśli masz problem z optymalizacją swojej strony internetowej, bądź nie wiesz jakie wskaźniki poprawić – skontaktuj się z nami. Wykonamy dla Ciebie darmowy audyt strony internetowej oraz wskażemy na co warto zwrócić uwagę by zwiększyć jej zasięgi w wyszukiwarkach oraz realizować zakładane cele biznesowe firmy.

Pozycjonowanie strony internetowej – jak zacząć?

Pozycjonowanie strony internetowej to zbiór procesów, które wpływają na wzrost pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Najważniejszym z nich jest publikacja strony internetowej w wyszukiwarce, czyli umieszczenie naszego adresu strony internetowej „domeny” w indeksie stron określonej wyszukiwarki takiej jak Google. Dodawanie pojedyńczych adresów URL naszej strony, bądź map witryny, nie wymaga od nas specjalistycznej wiedzy w programowaniu jak i pozycjonowaniu. Do tego celu posłuży nam narzędzie udostępnione przez firmę Google takie jak GOOGLE SEARCH CONSOLE.

Jak sprawdzić czy moja strona została zaindeksowana przez wyszukiwarkę Google?

Aby sprawdzić czy nasze nowe adresy URL zostały poprawnie zaindeksowane przez wyszukiwarkę Google możemy użyć następującego polecenia, które wpisujemy w polu wyszukiwania:

Site polecenie indeksowania

Wpisane polecenie zwróci wszystkie zaindeksowane strony wpisanego adresu URL przez wyszukiwarkę Google. Jeśli wyszukiwarka nie wyświetliła żadnych wyników – nie martw się – prawdopodobnie roboty indeksujące nie odwiedziły jeszcze Twojej strony internetowej. Procesy indeksowania stron internetowych przez wyszukiwarki zwykle trwają kilka godzin lecz może zdarzyć się, iż pierwsze wyniki będą widoczne po kilku dniach, a nawet tygodniach.

Można oczywiście wpłynąć na szybsze pojawienie się w wynikach wyszukiwania Twojej strony internetowej, jak również na wzrost jej pozycji (pozycjonowanie) lecz by to osiągnąć, potrzebujemy odpowiedniego zaplecza linkowania z zewnętrznych stron internetowych.

Co wpływa na wyższe pozycje stron internetowych w wyszukiwarkach?

Wyższe pozycje strony internetowej w wyszukiwarce Google możemy osiągnąć stosując się do wszelkich wytycznych jakie narzuca nam twórca wyszukiwarki – firma Google. Aktualnie jest to zestaw wskaźników o nazwie Core Web Vitals odnoszący się do pomiaru szybkości i wrażeń użytkowników stron internetowych.

W maju 2021 roku pojawi się nowa aktualizacja algorytmu Google, która dotyczyć będzie Core Web Vitals i z pewnością wpłynie ona na dotychczasowe pozycję stron internetowych, które nie zostaną do niej przystosowane. Więcej na temat jakości stron internetowych opisaliśmy w naszym poradniku – jak poprawić jakość Twojej strony internetowej?

Oprócz dostosowania strony internetowej do wskaźników Core Web Vitals, wpłyń na wyższe pozycję strony w wyszukiwarkach (pozycjonowanie), zwracając uwagę na:

  1. Responsywność strony internetowej RWD
  2. Wartościowa i oryginalna treść dla użytkowników
  3. Portale społecznościowe – OPEN GRAPH
  4. Dane strukturalne schema.org

Są jeszcze inne sposoby pozycjonowania wpływające na wzrost pozycji w wyszukiwarce Google, takie jak linkowanie wewnętrzne (wewnątrz strony), zewnętrzne (linki przychodzące) lecz najważniejszym zawsze będzie użytkownik odwiedzający naszą stronę internetową.

Skoncentruj się zatem na wartościowych materiałach, które będą pożądane przez odwiedzających użytkowników i którymi chętnie podzielą się z innymi. Skup się na tym co potrafisz robić najlepiej a jeśli pozycjonowanie sprawia Ci problemyskontaktuj się z nami. Dobierzemy właściwe rozwiązania dla Twojego biznesu, by zwiększyć Twoje zasięgi i realizować cele biznesowe Twojej firmy.

 

Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Tworzenie Stron Internetowych Warszawa

Zobacz także

Audyt stron internetowych

Audyt stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych • Skuteczne metody pozycjonowania stron • Pozycjonowanie lokalne i globalne. Kiedy będą pierwsze efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych • Skuteczne metody pozycjonowania stron • Pozycjonowanie lokalne i globalne. Kiedy będą pierwsze efekty pozycjonowania?

Dane strukturalne schema.org

Dane strukturalne schema.org

Czym są dane strukturalne schema.org i do czego służą? Znaczniki schema.org służą do opisywania zawartości strony zrozumiałym językiem dla przeglądarki google.