Jak pisać wartościowe teksty pod SEO – Copywriting

Jakie treści będą lepsze pod pozycjonowanie? Skuteczne teksty SEO do pozycjonowania stron internetowych • Metody pozycjonowanie artykułów blogowych!

Strona główna » Poradniki » Optymalizacja SEO » Jak pisać wartościowe teksty pod SEO – Copywriting

Jak tworzyć przyjazne treści dla wyszukiwarek?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest skuteczna strategia przygotowania treści artykułów. Dobrze przemyślana strategia SEO, pozwoli nam na osiąganie pożądanych celów biznesowych, w tym wysokich pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych. W świecie content marketingu jest też wiele nieporozumień i wątpliwości, dlatego ważne jest – byś sam dobrał odpowiednią strategię dla publikowanych treści na swoich stronach internetowych.

Zapewne słyszałeś, że im dłuższa treść tym lepsza, bądź treść publikowanych artykułów powinna być niemniejsza niż 1000 znaków.

To oczywiście nieprawda! Każda publikowana treść naszych artykułów, bez względu na jej formę, ilość słów, czy też znaków ma swoje miejsce w skutecznej strategii marketingu treści i obie formy mogą przynieść pożądane rezultaty. Wystarczy wybrać odpowiednią formę naszych treści w odpowiednim kontekście.

Forma, rodzaj treści jak również długość artykułów zamieszczanych na blogu ma służyć konkretnemu celowi. Nie skupiaj się na długości artykułów a na efektywności. Jeśli krótki wpis na blogu jest w stanie wyczerpująco odnieść się do danego wątku, czy poruszanego zagadnienia, to nie próbuj na siłę go rozwijać. 

Optymalizacja treści – jak zwiększyć ruch organiczny

Twórz wartościowe treści i przyciągaj nowych odbiorców. Dzięki wartościowej treści, jak np. odpowiedzi na pytania, których naprawdę poszukują użytkownicy – jesteś w stanie zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych.

Osoby, które znalazły wartościowe treści na Twojej stronie, mogą stać się lojalnymi odbiorcami, oraz ambasadorami Twojej marki. Chętniej też podejmą formę bezpłatnej reklamyszeptanki„, czyli polecenia takiego artykułu innym użytkownikom internetu np. w formie linku zwrotnego do artykułu na portalach społecznościowych.

„Tworzenie atrakcyjnych i przydatnych treści prawdopodobnie wpłynie na Twoją witrynę bardziej niż którykolwiek z innych omawianych tutaj czynników…”, „Organiczne lub szeptane buzzy pomagają budować reputację witryny zarówno wśród użytkowników, jak i Google, i rzadko pojawiają się bez wysokiej jakości treści.”

Tak mówi Google

W tym artykule postaram się opisać kilka podstawowych wskazówek, na które warto zwrócić uwagę przy tworzeniu wartościowej treści na swoje wpisy na blogu, poradniki, czy też artykuły.

Podstawowe kroki przy tworzeniu wartościowych treści na stronę internetową

Kluczowym elementem pisania dobrej jakości treści na strony internetowe jest poznanie rynku, czyli użytkowników, do których będziemy je adresować. Pomocne do wszelkich analiz, mogą okazać się programy i narzędzia SEO i SEM, których na rynku mamy coraz więcej.  Programy i udostępnione narzędzia pozwalają nam na szybką analizę słowa kluczowego, poznać najbardziej pożądane tematy artykułów oraz to czego użytkownicy poszukują w internecie oraz jakie są aktualne trendy. Analitykę SEO i SEM możemy przeprowadzić również manualnie, lecz będzie ona przedewszystkim czasochłonna, a przy dużej ilości publikacji, wręcz niemożliwa.

Tyle teorii na początek, a teraz do rzeczy…

Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu treści do naszych publikacji?

Badanie słów kluczowych

Słowa kluczowe to terminy, po których użytkownicy internetu próbują wyszukać odpowiednie informacje na dany temat. Odpowiedni dobór i użycie słów kluczowych w publikowanym artykule na naszej stronie internetowej to podstawa udanej dystrybucji.

Cele wyszukiwania i typ odpowiedzi

Google poświęca wiele uwagi na nauczaniu algorytmów poprawnej oceny intencji użytkownika i zachęca twórców treści stron internetowych do odpowiadania na żądania za pomocą odpowiednich materiałów.

Google wyróżnia cztery podstawowe cele i typy wyszukiwań:

  • Informacyjne – poradniki, samouczki odpowiadające na pytania: „jak”, „co” np. Jak pisać skuteczne teksty pod SEO?
  • Nawigacyjne – uwzględniające nazwy marki, produktu lub usługi np. Pisanie wartościowiowych treści – CIK Jarosław Gumkowski
  • Komercyjne – modyfikatory produktów: „recenzje”, „najtańsze” jak np. Najtańszy copywriter Warszawa
  • Transakcyjne – uwzględniająca frazy „kup”, „cena” jak np. Cena za przygotowanie wartościowej treści na strony internetowe
Cele wyszukiwania i typ odpowiedzi

Google poświęca wiele uwagi na nauczaniu algorytmów poprawnej oceny intencji użytkownika i zachęca twórców treści stron internetowych do odpowiadania na żądania za pomocą odpowiednich materiałów.

Google wyróżnia cztery podstawowe cele i typy wyszukiwań:

  • Informacyjne – poradniki, samouczki odpowiadające na pytania: „jak”, „co” np. Jak pisać skuteczne teksty pod SEO?
  • Nawigacyjne – uwzględniające nazwy marki, produktu lub usługi np. Pisanie wartościowiowych treści – CIK Jarosław Gumkowski
  • Komercyjne – modyfikatory produktów: „recenzje”, „najtańsze” jak np. Najtańszy copywriter Warszawa
  • Transakcyjne – uwzględniająca frazy „kup”, „cena” jak np. Cena za przygotowanie wartościowej treści na strony internetowe
Znaczniki meta

Bardzo istotne dla Twojego artykułu będą znaczniki meta, czyli opisujące stronę w wyszukiwarce. Pierwszym z nich jest znacznik title, który świadczy o tytule strony wyświetlanej w wyszukiwarce oraz description – skrócony jej opis.

Oczywiście dla publikowanego artykułu, wyróżniać będziemy dwa tytuły meta „title” oraz nagłówkowy „H1„. Obydwa znaczniki mogą być mocno zbliżone do siebie, ale nie muszą być identyczne. Najważniejszym jest by zawierały istotne dla użytkownika słowo kluczowe

Pamiętaj, że tytuł zawarty w znacznikach meta „title” jest znacznie ważniejszy dla działań SEO, niż tytuł zawarty w nagłówku H1.

Zadbaj o jakość treści swoich publikacji

Kolejnym ważnym elementem, który ma wpływ na pozycjonowanie Twojej strony jest jakość treści. Oprócz fraz kluczowych w niej zawartych, musisz skupić się na warstwie prezentacji danych, czyli umiejętnym rozplanowaniu poszczególnych elementów w całej strukturze swojego dokumentu tj.:

  • spisy treści
  • nagłówki
  • akapity
  • podkreślenia, pogrubienia i wyróżnienia
  • punktatory i numeracje
  • długości zdań w całym dokumencie

Treści zamieszczane na stronie internetowej, powinny mieć przyjazną formę dla czytelnika, dlatego zwróć uwagę na powyższ wskazówki. Nie zapomnij również zbadać jakości zamieszczonej treści pod kątem SEO – dla wyszukiwarek. 

Zawartość wizualna

Ludzki mózg pamięta tylko 10% informacji, które usłyszy, natomiast aż 65% jeśli ma je zobrazowane.

Wykorzystuj w swoich publikacjach zdjęcia, infografiki, animacje, które nie tylko pozwolą lepiej przyswoić informacje czytelnikowi ale również rozpowszechnić je dalej. 

Przyjazne URL

Przyjazne adresy URL stron internetowych mają niewielki wpływ na ranking w pozycjach wyszukiwarek, ale zawsze pomagają czytelnikowi zrozumieć istotę strony. 

Który link jest dla Ciebie bardziej interesujący?

  • https://cik.net.pl/index.php
  • https://cik.net.pl/strona-glowna

Pamiętaj, że tylko na podstawie tych kilku słów, czytelnicy zdecydują, czy te treści są dla nich przydatne, czy nie.

Zobacz zalecenia Google, które pozwalają zachować czytelność adresu URL:

  • Używaj interpunkcji w adresach URL i łączników (-) zamiast podkreśleń (_) między wyrazami
  • Ustaw opisowy adres URL i dopasuj podstawowe słowo kluczowe strony
  • Używaj małych liter zamiast mieszania wielkich liter
  • Postaraj się, aby adres URL był jak najkrótszy, jednocześnie opisując zawartość strony.

 

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Linki wewnętrzne to takie, które kierują z jednej strony na drugą w obrębie jednej domeny, na której docelowo się znajdujemy. 

Linki zewnętrzne to linki przekierowujące użytkownika na inne, zewnętrze strony internetowe.

Umiejętne używanie linków wewnętrznych z pewnością pomoże w pozycjonowaniu strony (gromadzenie linków URL poprzez roboty indeksujące), jak również ułatwi czytelnikom poruszanie się w obrębie danej strony pomiędzy interesującymi zgadnieniami.   

Copywriter – Tworzenie wartościowych treści na strony internetowe

Trudność w tworzeniu treści przyciągających ruch organiczny jest jednym z największych wyzwań, nie tylko dla początkujących ale również dla copywriterów. W niniejszym poradniku zamieściliśmy podstawowe informację, na temat skutecznego tworzenia treści dla wyszukiwarek internetowych. Sądzimy, iż zawarte w nim informację – pomogą Ci zrozumieć całą strategię z tym związaną.

Jeśli jednak sam nie chcesz mierzyć się z tym problem, albo poprostu nie masz na to czasu i specjalistycznych narzędzi SEO, SEM – zaufaj naszemu doświadczeniu i zleć nam przygotowanie profesjonalnych treści, przyciągających uwagę na własną stronę internetową.

Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Tworzenie Stron Internetowych Warszawa

Zobacz także

Content – Treści na stronę internetową

Content – Treści na stronę internetową

Odkryj proste techniki tworzenia angażujących treści na stronę internetową, które sprawią, że Twoi czytelnicy będą wracać po więcej • Dowiedz się jakich błędów unikać oraz poznaj skuteczne sposoby na optymalizację tekstów pod kątem wyszukiwarki Google.

Subdomena czy katalog?

Subdomena czy katalog?

Co to jest katalog a czym jest subdomena? Co jest lepsze dla SEO? Czy lepsze jest utworzenie sklepu na subdomenie?