Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron produktowych

Skuteczne metody pozycjonowania sklepów Online oraz stron produktowych • Zadbaj o widoczność produktów w swoim sklepie dla wyszukiwarek internetowych i końcowych użytkowników.

Poradniki » Optymalizacja SEO » Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron produktowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jeśli chcesz zwiększyć ilość wyświetleń, a także ruch na swoim sklepie internetowym musisz koniecznie zadbać o dobrej jakości SEO dla stron produktowych. W tym poradniku pokażemy Wam kilka ważnych elementów pozycjonowania sklepu i stron produktowych, na które warto zwrócić uwagę i powiemy, dlaczego jest to takie istotne?

Pozycjonowanie stron produktowych

Sklep e-commerce oraz jego strony produktowe to tak samo ważne elementy, jak pozostałe strony internetowe będące w obrębie danej domeny, dlatego nie możemy o nich zapomnieć biorąc pod uwagę wszelkie działania SEO, które wpływają na wzrost pozycji w rankingach wyszukiwarek.

Na początek skupimy się na podstawowych elementach, które często są pomijane przez twórców stron internetowych, czy też samych właścicieli sklepów przy tworzeniu stron produktowych, mianowicie:

Tytuł produktu

Dodaj zachęcający tytuł, koncentrując się na nazwie produktu. W tytule produktu możesz zamieścić również nazwę producenta, jeśli uważasz, że znajdzie zastosowanie. Ludzie szukający konkretnego produktu często poszukują po nr SKU, który również warto rozważyć podczas tworzenia chwytliwego tytułu produktowego.

Opis produktu

Dodaj chwytliwy i niepowtarzalny opis produktu. Nie używaj standardowych opisów produktowych dostarczanych od producenta, które występują na setkach stron internetowych. Duplikaty tego typu są oznaką niskiej jakości Twojej strony interpretowanej przez wyszukiwarki Google. Twórz unikalne opisy, które wyróżnią się wśród konkurencji i zyskaj dzięki temu wysokie pozycję w wyszukiwarkach, co przełoży się na odwiedzalność Twojej witryny i dokonywane zakupy. 

Meta opis

Bardzo ważny jest zachęcający meta opis produktu, widoczny przez użytkownika i roboty indeksujące stronę produktu. Zaniechaj szablonowego podejścia, gdzie tylko nazwa produktu jest zmienną. Jest to typowe podejście dla nowo powstałych sklepów, które za wszelką cenę i w pośpiechu – chcą zacząć sprzedawać swoje produkty. Nic bardziej mylnego! Często to kilka unikalnych słów w meta opisie produktu ma znaczący wpływ na indeksowanie Twojej strony i odwiedzalność przez docelowych Klientów.

URL - slug

Wybierz łatwy do zapamiętania, niedługi adres URL stron produktów, który będzie również kluczową frazą poszukiwaną przez naszych Klientów.

Obrazy i atrybuty ALT

Dodając obrazy do stron produktowych na własnym sklepie e-commerce – zadbaj o ich odpowiednią optymalizację oraz odpowiednie atrybuty opisowe ALT. Ułatwi to wyszukiwarce Google w zrozumieniu – co jest na załączonym obrazie, a tym samym pomoże w pozycjonowaniu produktu wg grafik.

Schema.org czyli ustrukturyzowane dane produktów

Ustrukturyzowane dane produktów to bogate wyniki produktowe, wyświetlane w wynikach wyszukiwarki Google. Wyniki te są zrozumiałe dla robotów indeksujących, dzięki zamieszczonym w kodzie strony – znacznikom “schema.org“. Znaczniki te, pozwalają wyświetlać nasze produkty w wyszukiwarce Google w bardziej atrakcyjny sposób, co przykuwa uwagę odbiorcy, mając tym samym więcej szczegółowych informacji o produkcie tj. marka, cena, opinie, stan magazynowy i inne.

Dane strukturalne są istotną częścią nowoczesnej strategii SEO i dotyczy zarówno stron produktów jak również innych typów stron internetowych.

Dla stron produktowych istnieją określone typy schema.org, które pomagają uzyskać wyróżnione wyniki wyszukiwania tj. ProductOffer bądź Review jeśli chcesz wyróżnić także otrzymane za niego opinie. Używanie znacznik ustrukturyzowanych danych, sprawi że Twoja strona produktu będzie się wyróżniać i zwiększy szansę, że potencjalny klient kliknie Twój link w wynikach wyszukiwania.

Wyniki rozszerzone produktu - Schema.org

Produkty z elementami danych strukturalnych schema.org nie tylko są bardziej atrakcyjne od pozostałych wyników w indeksie wyszukiwarek, ale również przekuzują Klientom znacznie więcej informacji o produkcie, którzy mogą zdecydowanie szybciej podjąć decyzję zakupową.

Typy danych strukturalnych dla stron produktowych

Dane strukturalne zamieszczone na stronach produktowych, nie tylko obrazują więcej informacji odwiedzającym, ale również przekazują więcej informacji robotom je indeksującym. Roboty indeksujące strony internetowe, dzięki danym schema.org lepiej potrafią zrozumieć informację na niej zamieszczone, w tym dane produktowe.

Product pozwala wyszukiwarkom na zrozumienie informacji o samym produkcie. Może obejmować takie parametry jak nazwa, opis produktu, producent, marka, atrybuty, a także wspomniany SKU.

Offer daje nam możliwość dodania szczegółowych informacji na temat cen i dostępności produktu.

Dlaczego warto dodać dane strukturalne do strony produktu

Znaczniki danych strukturalnych schema.org pozwalają na lepsze zrozumienie zawartości strony dla robotów je indeksujących. Pozwalają również uwzględnić robotom ważne dodatki zamieszczone na stronie produktów i pokazać je w niestandardowy sposób w wyszukiwarce Google, co znacznie wpływa na odbiór Klienta. Klienci widząc wpis rozszerzony produktu, mogą poznać z góry jego cenę, otrzymane od użytkowników opinie oraz jego dostępność w magazynie.

Jeśli masz sklep internetowy i chciałbyś wpłynąć na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google swoich produktów – możemy Ci w tym pomóc. Sprawimy, że Google będzie mógło łatwo zindeksować wszystkie szczegóły dotyczące Twoich produktów i wyświetlić je z elementami rozszerzonymi w wynikach wyszukiwania. Skontakuj się z nami, podając link do swojego sklepu e-commerce, a my przedstawimy Ci najlepsze rozwiązania, w celu poprawy jego pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Zobacz także

Statystyki strony internetowej

Statystyki strony internetowej • Dlaczego warto monitorować ruch na stronie? Monitorowanie współczynnika odrzuceń – co nam daje? Śledzenie konwersji i inne.

Audyt stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych • Skuteczne metody pozycjonowania stron • Pozycjonowanie lokalne i globalne. Kiedy będą pierwsze efekty pozycjonowania?