Statystyki strony internetowej

Statystyki strony internetowej • Dlaczego warto monitorować ruch na stronie? Monitorowanie współczynnika odrzuceń - co nam daje? Śledzenie konwersji i inne.

Strona główna » Poradniki » Optymalizacja SEO » Statystyki strony internetowej

Badanie i analiza ruchu na stronie

Bez względu jak dużą firmę posiadamy – stworzenie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Daje nam możliwość dotarcia do lokalnych Klientów, zaprezentowanie oferty oraz świadczonych usług, pozyskania danych teleadresowych przez odwiedzających, jak również w pewnym stopniu świadczy o wiarygodności.

Niestety samo stworzenie strony internetowej jest jak otwarcie drzwi do naszej działalności, w której nie ma pracowników. Nie wiemy co będzie się działo po wejściu Klientów, ile towaru wyniosą, ile zniszczą i czy ktokolwiek danego dnia odwiedzi naszą firmę. 

Monitorowanie ruchu na stronie internetowej

Istotne dla każdego posiadacza strony internetowej powinna być analityka ruchu i działań podjętych przez odwiedzających witrynę tj.:

R

Ilość wejść unikalnych na stronę internetową

R

Ilość Klientów powracających na stronę

R

Współczynnik odrzuceń strony

R

Śledzenie konwersji istotnych przez nas celów

Ilość unikalnych wejść na stronę internetową o ile jest wzrostowa, wnioskować możemy o poprawnie prowadzonych działaniach marketingowych. Mogą to być poprawnie przeprowadzone prace nad optymalizacją SEO, bądź płatne linki reklamowe w Google ADS.

Ilość Klientów powracających na stronę internetową powinna nas cieszyć. Świadczyć to będzie o ciekawej i wartościowej merytoryce na stronie, bądź usługach, którymi docelowo zainteresowani są nasi odbiorcy. Wzrostowa liczba Klientów powracających na stronę internetową powinna dać nam poczucie bezpieczeństwa i realizowanie zakładanych celów biznesowych.

Współczynnik odrzuceń strony internetowej świadczy o tym, czy dany użytkownik po wejściu na naszą stronę internetową na niej pozostał i został czymś zainteresowany, czy zamknął okno przeglądarki opuszczając stronę. Wysoki współczynnik odrzuceń strony internetowej powinien nas zaniepokoić i zmobilizować do wyszukania przyczyny, które powodują jego wzrost i tym samym naprawy.

Jeśli Twoja strona nie osiąga zadawalających pozycji w wyszukiwarkach internetowych oraz nie przynosi porządanego ruchu – koniecznie przeczytaj artykuł o poprawie jakości stron internetowych.

Śledzenie konwersji to nic innego jak kontrola oczekiwanych zdarzeń przez Klienta. Wszyscy posiadacze stron internetowych zamieszczają na nich informacje by zachęcić Klienta do działania. Dla jednych, może to być wysłanie formularza, dla drugich przeczytanie pożądanej informacji, a dla innych dokonanie zakupu. We wszystkich powyższych przypadkach wyznaczamy sobie cel strony internetowej, który ma ona osiągnąć.

Śledzenie konwersji pozwala także, na wyeliminowanie wszelkich błedów i utrudnień przy ich osiąganiu.

Może zdarzyć się tak, iż formularz zapytań przygotowany na stronie internetowej dla Klienta nie działa, bądź ilość niezbędnych pól do jego wysłania przeraża go. W obu przypadkach cel konwersji nie zostanie spełniony.

Dzięki odpowiedniej analizie i śledzeniu wyznaczonych celów i ich konwersji, możemy szybko wyłapać wszelkie niedogodności na stronie internetowej i poprawić ich jakość. 

Duży ruch na stronie internetowej ale brak sprzedaży

Często otrzymuje informację, iż Klienci mają duży ruch na stronie ale nie odnotowują sprzedaży.

Przyczyną takiego zachowania są najczęściej proste błędy w kodzie strony internetowej, bądź nieumiejętnie wyznaczona droga, którą ma przebyć Klient. Bardzo ważnym jest też by zwrócić uwagę na responsywność stron internetowych, czy wszystko to co zaprojektowaliśmy jest poprawnie wyświetlane na wszystkich urządzeniach.

Konkretne odpowiedzi uzyskamy śledząc i analizując zachowania naszych odbiorców na stronie internetowej.

Pomocne narzędzia do analityki stron internetowych

Do analityki i statystyk pomocne mogą okazać się darmowe narzędzia programistyczne tj. GOOGLE ANALYTICS, GOOGLE TAG MANAGER i wiele innych dostępnych na rynku. Jeśli nie chcesz tracić czasu, bądź nie umiesz się odnaleźć w tym środowisku, możesz zlecić to naszej firmie. Dostarczymy wszelkie raporty i gotowe rozwiązania zaistniałych problemów Twojej strony internetowej.

Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Tworzenie Stron Internetowych Warszawa

Zobacz także

Content – Treści na stronę internetową

Content – Treści na stronę internetową

Odkryj proste techniki tworzenia angażujących treści na stronę internetową, które sprawią, że Twoi czytelnicy będą wracać po więcej • Dowiedz się jakich błędów unikać oraz poznaj skuteczne sposoby na optymalizację tekstów pod kątem wyszukiwarki Google.

Subdomena czy katalog?

Subdomena czy katalog?

Co to jest katalog a czym jest subdomena? Co jest lepsze dla SEO? Czy lepsze jest utworzenie sklepu na subdomenie?